Friday 9 July 2010

☺ Let's Pray


Allah tak kabulkan doa kita pada waktu yang kita nak, tapi pada waktu yang munasabah. Syarat doa dimakbulkan-kita kena yakin dan pasti pada Allah. Bersangka baiklah dgn Allah. Kadang2 kita rasa kita dah banyak doa, tapi Allah tak makbulkan jugak. haa jgn rasa camtu. Moga2 kita tak tergolong dgn org yg berfikiran camtu.

Sbb mana lah tau, nnt tiba2 dekat akhirat,
kita tak banyak pun buat amal spnjg kat dunia, tapi timbangan amal kita berat. Mungkin inilah berkat doa kita selama ni.

Ud'uni Astajib Lakum.
Mintalah kepadaKu, pasti Aku mengabulkan permintaanmu.
(Surah Al-Mu'min. Ayat 60)
Tapi kt sini, Allah tu tak kabulkan doa kita scr zahir. Bukan time kita minta tu time tu gak Dia bagi.. Tak.

NEVER LOSE HOPE IN ALLAH! be patient and keep on asking help from the divine.

Ingatlah;

Kita sering mendesak kehendak kita pada Allah ketika berdoa, padahal sebenarnya Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk diri kita.


Sentiasalah berdoa dalam kehidupan seharian kita sebagai hamba-Nya yang lemah. Jangan sesekali berputus asa. NEVER. Percayalah bahawa Allah akan mengabulkan doa kita sesuai dengan kehendak-Nya yang mungkin di luar jangkaan kita.


Nothing in impossible. With Allah's help everything is possible.


Kita salu nak Allah penuhi hak kita sedangkan kita tidak pernah mahu memenuhi hak Allah seperti menjaga solat lima waktu, menutup aurat dan memelihara pergaulan, dan menjauhi kemungkaran dan larangan-Nya.

1 comments:

pak cik senget said...

good. very2 good. :)
i like.

 
Template by suckmylolly.com - header candies by Tayoindesign