Tuesday 31 August 2010

☺Cane kalau bercinta buat hidup resah

Serious, thanks fna ishak :D


Out of sudden, someone text me;


Yana, kalau bercinta tu buat hidup kita resah, gelisah and tak boleh fokus pada benda lain, apa yang patut kita buat? Tolong bagi nasihat, kite sangat2perlukan nasihat =(


Huuu, aku cam agak tekejut gak. Kenapa lah kau tanya aku ni, yang aku rasa tak layak pun nak jawab :( aku pun malu dengan diri sendiri. tapi sebagai kawan, aku hargai pertanyaan kau. tapi aku pun still kena motivate n ubah diri aku jugak. and as ur friend, to make myself worthy, aku perlukan nasihat korang gak. Huhu aku respect kau, jangan malu tau, semua ni sbb aku syg kawan2 aku alrite. And thanks fana ishak, even kau instantly bg nasihat but it was very meaningful. And jangan cakap aku sweet talker ke apa okay. I rarely say this so you should appreciate it! :] hehe


Kamu yang tanya;

Based on surah al-anfaal, dgn lagi satu surah (aku tk ingat, huhu), kte ni diberi petunjuk dari Allah melalui hati. and hati kte lahirnye dgn fitrah suke kan kebaikan and vice versa. mcm aku slalu rase, if ssuatu bende tu tak baik, msti aku rase rsah glisah and rse cm sesak nafas gitu laaa, lgpun aku pena bace tulisan Harun Yahya, and ade jgak disebut dlm Quran, utk hamba yg brdose Allah akan 'sempitkan dada' dia, so aku akan terase la mcm tu. lgpun kte sendiri da tau kan couple tu tak boleh sbb cinta kte kene letak no 1 dekat Allah, wlaupun kahwin pn, biarlah suami kte tu buat kte ingat dkat Allah, brcinta sebab Allah, and bukan letak suami same taraf dgn Allah. apetah lgi couple kan. Sheikh Nuruddin pna jwb satu soalan ni, psl ada psagan ni tunang & ingat satu same lain kot, tk ingat, die ckp, takpe, asalkan Allah no1.

and at least die rase resah glisah tu, mksdnye Allah syg dia la sebab tego dia lagi bgi die kesedaran, takut if die biarkan je, Allah akan biarkan dia terus lepas ni.

:D FANA 

8 comments:

Anonymous said...

fana!!!! uik?? siapakah????

yannonino said...

huiyo! kau pulak siapa? wah FANA stalker baru ni haha

Anonymous said...

yana & fana, thanks..=)

yannonino said...

Hehe; thanks to fana la.

The Blogwalker said...

kwang3.
just adding up your comments number lah yana.

well, perpisahan ngan ramadhan dah nk dekat.
chaiyok22!
do the best we can, insyaAllah..

yannonino said...

kenapa kau baik sgt ni fathiahh? waaa, doa kau lebih diperlukan. thanks kawan <3!

Farhaana Ishak said...

adoyai yana. lol yela tu stalker. to anonymous, welcome :)

Arabaz said...

(^_~)

 
Template by suckmylolly.com - header candies by Tayoindesign