Tuesday 31 August 2010

☺Toksah Sedih-sedih dah YANA

Sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih sedih fullstop

I typed that. Not copy and paste.
I’m in a terrible mood today. I’m just gonna tell the situasi dan crave for ur simpati today. Heh jk. Herm. Tension sikit. Internet still menjadi mangkuk lagi. Ada gambar bumi tapi takboleh connect. Tambah lagi, there are few annoying ppl text aku yang, urggh. Siap pantun bagai. Tak bole ke terus bagitau korang sape eh? Awak salah waktu nak bergurau ni. Jangan sampai gua buat korang jadi sup ekor cicak !
Okay yana. Enuff is enuff. The thing is, fact is forever a fact. Sometime facts can be so hard to face. It can even hurt you deep inside. And it’s harder if that fact is something yang you never anticipate pun. It’s like, lain yang kita harap, lain yang kita dapat. Kinda thing la. Tapi kalau memang betul korang nak join kelab menyayat hati aku ni jugak tade hal lah hehe. Merepek aaa.
I know it’s useless to rant about it, but I was like seriously doleful. I couldn’t get much sleep last nite and I was like tumbling upside down at 3am to get my eyes shut for a while. But I hardly get some, just for thinking bout it. Maybe its been a while since lately aku stay sorang2 je kat rumah. Semua orang kerja & sekolah. But the whole thing seems like weird to me. I used to enjoy the privacy. The loneliness. Waaa I need you.
Back to perihal sedih tadi, actually I’m not that distressing like you guess la. Amende la sedih sedih ni yanno0o. Aku dah bersedia pun untuk semua ini sebab I always preparing for the worst. Maybe to you it seems like the typical malay way of thinking. pffft lah. But we can’t expect too much alrite. Though I live life with a basis of less expectation, but sometimes, I can’t help it seriously. I’m just a human being.
Last night had changed everything. It made me feel kinda hopeless. Aku buntu sekarang. Mana mau cari wang? heh tetiba. But I know, dunia tidak akan lagi seperti semalam. A decision had been made. And that’s the fact. It hurts okay. I know I have many flaws. I’ve been waiting for it like, selama ni. Tau tak? Aku setia menanti tapi apa yang aku dapat eh. Haru sungguh. haruuu.

But I promised myself. Tanpa kau pun, hidup mesti diteruskan. My parents wishes. I am really sorry. I didn’t mean to burden them. Aku dah sehabis cuba yang terbaik dah. Tapi nasib tak menyebelahi kali ni. Takde rezeki kot. Takpe la. REZEKI TU KERJA ALLAH, BOLEH DIIKHTIAR. Jangan risau. Takdenye aku jadi nak cekik orang heh.

For those who are in the same boat with me, sabar lah ek. Jangan sampai ada yang gantung diri pulak. wawa. Semua ini percaturan tuhan.  I don’t really know how to put it up properly into word tapi korang pernah dengar kan - kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari, kemudian Dia datangkan pula guruh & kilat, puas kita mencari mana matahari, rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita PELANGI yang indah :D

5 tahun lagi. Aku janji takkan pulang dengan tangan kosong. For the time being, I’m gonna focus with my aim. Including my responsibilities in this world, termasuklah belajar sungguh-sungguh for achievement dunia and in the same time menjalankan tanggungjawab untuk-Nya jugak. And that’s my first priority. Then barulah aku usaha untuk menyumbang ke arah negara and membantu ppl yg memerlukan pada masa akan datang. InsyaAllah.

Kinda weirdo everytime aku kata aku takde mood, tapi mesti end-up dengan post yang agak panjang. Kenapa ya? Kesian, aku respect siapa yg still baca sampai sini. Hihihi.

All in all, He is the best planner. He knows the best. So, untuk kau yang rasa salu fail, never blame Him. Untuk kau yang rasa still menganggur pulak, never blame takdir. Dan untuk kau yang masih belum berkahwin, never blame qadar okay. Even kau yang kebosanan di rumah macam aku ni, never blame Him. Saat yang kita idamkan belum tiba. Sabar dan terus bersyukur. Ya kita sedang diuji oleh Nya. Jangan mengeluh ya. Mungkin hari ni kita lapar takde duit. Esok kita tau yang kita mati tercekik duit?

Huhu btw, happy anniversary Malaysia . Pesta Ibadah di bulan Ramadhan juga jangan dilupa. Alrite. Assalamualaikum.

4 comments:

آسيا said...

huhu
patience is rewarding
inshaallah
sama2 doakan yana. kita ada 2nd try feb nnt. inshaallah

yannonino said...

huu kau pun jangan sedih ye asiah bucuk2

Arabaz said...

jgn sedih k.hanya dugaan je tuu...

yannonino said...

WAAA sape plak si arabaz alagapas ni =,= btw thanks

 
Template by suckmylolly.com - header candies by Tayoindesign